اموزش طراحی سایت با وردپرس

۳ بازديد ۰ ۰ ۰ نظر
وردپرس را میتوان پردامنه ترین سایت ساز و سیستم‌ مدیریت محتوای جهان دانست. زبان برنامه نویسی وردپرس PHP است که به واسطه افزونه های زیاد میتواند نیاز همگان را برطرف کند. امروزه شما میتوانید در کمتر از 2 ساعت یک سایت فروشگاهی را برای بیزینس خود راه اندازی کنید و از امکانات وردپرس استفاده کنید. در این مقاله همه چیز درباره وردپرس و طراحی سایت را مطرح خواهیم کرد.
وردپرس (WordPress) یک نرم افزار اوپن سورس(open source) است که توسط آن می‌توانید وب سایت، وبلاگ یا اپلیکیشن بسازید. ویژگی اوپن سورس بودن این امکان را به کاربر میدهد که به کدها دسترسی داشته باشد. به بیان دیگر وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که از قالب های زیادی تشکیل شده است و کاربر بدون داشتن دانش اولیه برنامه نویسی میتواند یک سایت طراحی کند. در سال 2004 اولین نسخه از وردپرس منتشر شد. در سال 2005، توسعه‌ی وردپرس از حالت شخصی بیرون آمد و این امکان فراهم شد که همه‌ی برنامه ‌نویسان وب بتوانند در توسعه‌ی آن نقشی ایفا کنند. نتیجه‌ی این تغییرات، CMS قدرتمندی است که در طراحی سایت ها نقش زیادی ایفا میکند.
ویژگی های وردپرس
کاربردهای وردپرس
وبلاگمهم‌ترین ویژگی همه‌ی بلاگ‌ها این است که مرتب در آن‌ها مطالب و مقالات جدید بارگذاری می‌شود. بنابراین وردپرس گزینه خوبی برای وبلاگ ها هستند.فروشگاه اینترنتیشما می‌توانید با نصب یک افزونه وردپرس فروشگاهی، سایت وردپرسی خود را تبدیل به یک فروشگاه وردپرسی کنید.وب سایت شرکتیوب سایت‌های شرکتی که معمولاً از چند صفحه برای معرفی کسب و کارها تشکیل می‌شوند، به راحتی با وردپرس قابل ایجاد شدن هستند.وب سایت نمونه‌کارشما میتوانید برای نمایش نمونه کارهای خود در زمینه های مختلف
با استفاده از وردپرس یک سایت ایجاد کنید.
تالار گفتگوتالارهای گفتگو وب سایت‌هایی هستند که کاربران در آن‌ها می‌توانند در مورد موضوعات مختلف گفتگو کرده و به سوالات یکدیگر پاسخ دهند. این وب سایت‌ها به راحتی با وردپرس قابل ساخت هستند.
زبان برنامه نویسی وردپرس
وردپرس با زبان های برنامه نویسی مختلف از جمله PHP توسعه داده شده است. این پلتفرم، همچنین از زبان‌های HTML، CSS و JavaScript نیز استفاده می‌کند.
افزونه های وردپرس
افزونه یا پلاگین در واقع نرم افزارهای کوچکی هستند که میتوانند سایت شما را توسعه دهند و امکاناتی در اختیار شما قرار دهند. در ادامه برخی از مهمترین افزونه های وردپرس معرفی شده اند:
  1. افزونه Jetpack
  2. افزونه Word fence Security
  3. افزونه Google Analytics for WordPress
  4. افزونه Yoast
  5. افزونه Akismet
  6. افزونه Elementor
  7. افزونه WPForms
  8. افزونه UpdraftPlus
  9. افزونه Optimole
  10. افزونه WP Rocket
  11. افزونه Redirection
قالب وردپرس
قالب وردپرس ابزاری برای تغییر چیدمان و طرح‌بندی وب سایت شماست. ابزار قالب این امکان را به شما میدهد ظاهر سایت خود شامل طرح، تایپوگرافی، رنگ و سایر عناصر طراحی را سفارشی کنید.
مخزن وردپرس
به بخش مرکزی وردپرس که ارائه‌دهنده قالب‌ها و افزونه‌های وردپرس (Plugins) است، مخزن وردپرس می‌گویند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.